Pio napisał(a):Nie zgadzam się.
Z przytoczonego fragmentu nie wynika, że ma być to zrobione zbiorczo, a jedynie, że suma nie powinna przekraczać jakieś wartości.
No akurat wynika: "(...) należy wpisywać w tej kolumnie po zakończeniu miesiąca na podstawie miesięcznego zestawienia poniesionych wydatków wynikających z faktur (...)". Czyli ma być miesięczne zestawienie faktur i na tej podstawie m. in. ma być dokonany wpis po zakończeniu miesiąca. Z rozporządzenia w sprawie PKPiR wynika zaś, że zestawienia służą do dokonywania zapisów zbiorczych i po to są prowadzone.
Pio napisał(a):W Vatowcu odbywa się to dokumentami, ponieważ:
- to jest oprogramowanie i nie wymaga wielokrotnych ręcznych zapisów do ksiąg
- jest możliwość prowadzenia rozrachunków
- nie ma problemów z pełną rachunkowością
- jest możliwość prostej kontroli ewidencji przebiegu
- jest możliwość księgowania dokumentów, z których można naliczyć vat naliczony
dla zbiorówki wszystko to nie jest możliwe.
Pomysł zbiorczego dokumentu jest dobry dla księgowań ręcznych, a nie za pomocą oprogramowania.
No właśnie, dlatego że jest to oprogramowanie, to powinno być to możliwe - wpis do księgi jedną kwotą na koniec miesiąca (amortyzacja też jest przenoszona kwotą zbiorczą). I dlatego że jest to oprogramowanie, to program winien pilnować, aby w danym miesiącu oraz narastająco do księgi przenieść odpowiednią kwotę kosztów. W ostatecznym rozrachunku to użytkownik winien decydować, co chce i jak przenosić do księgi. Wpis dokumentu w pojazdach tworzy rozrachunek, użytkownik decyduje tu czy odliczać vat czy nie, wpisuje trasy, a resztę robi program. Nigdy przecież nie uzyska się pełnej zgodności pomiędzy FK a PKPiR.
Poza tym jest kolumna "blk" - czy ją zanaczę czy nie i tak faktura trafia do księgi dokumentów.