Strona 1 z 1

Zmiana adresu odbiorcy

PostWysłany: 24.03.2014 11:52
przez wob
Witam ! VATowiec ver.3,94. W żaden sposób nie potrafię uzyskać nowego adresu odbiorcy na fakturze... Nowy adres został wprowadzony w "Adresach historycznych" poprzez "Dodaj". Pole z datą nie zostało wypełnione. Pole z datą poprzedniego adresu zostało wypełnione (Rozumiem że "Data obow." dotyczy daty obowiązywania DO dla starego adresu. Nie pozostaje chyba nic innego jak wprowadzić odbiorcę jeszcze raz w "Kontrahentach" tracąc ciągłość historii transakcji z tym kontrahentem. Ciekawe co będzie wtedy z powtórzonym NIP?
Czy może Ktoś coś podpowiedzieć ??? :D

Re: Zmiana adresu odbiorcy

PostWysłany: 25.03.2014 17:03
przez edi67
Jesteś w dobrym miejscu, musisz pokombinować z datami obowiązywania zmian.
Chyba, że coś się zepsuło właśnie teraz.

Re: Zmiana adresu odbiorcy

PostWysłany: 25.03.2014 22:03
przez Pio
I co, zepsuło się coś ?
Ludzie :) proszę nie zostawiać tematów w powietrzu bo się denerwuję, że coś nie działa :)

Re: Zmiana adresu odbiorcy

PostWysłany: 27.03.2014 15:18
przez edi67
To taka ironia miała być.. :)

A przy okazji można wyraźnie dodać w tych miejscach w opisie pola, że obowiązuje od lub do, żeby wszystkich jasność ogarneła..

Dla poszukujących na przyszłość: Wyjaśnienia do pola w stopce pojawiają się po kliknięciu na daną kolumnę (z opisu jasno wynika, czy data jest od, czy do)

Re: Zmiana adresu odbiorcy

PostWysłany: 28.03.2014 14:30
przez wob
Witam !

Śmiem się nie zgodzić z radami edi67...
Okno (formatka) "Adresy historyczne" jest nieskalowalne. Na dole tego okna jest pasek przewijania poziomego. Można sobie klikać w kolumny - żadna podpowiedź się nie pojawi ani w oknie "Adresy historyczne" ani w macierzystym "Kontrahenci".
Wydaje mi się że "Adresy historyczne" nie działają dobrze... Może niech ktoś podpowie czy "Data obow." dotyczy starego adresu (DO) czy nowego adresu (OD)...
Poza tym wydaje mi się że źle działa dodawanie nowych pozycji kasowych w "Bank, kasa i kompensaty". Po dodaniu nowej pozycji ustawiana jest domyślna data jeden dzień później niż w ostatniej pozycji kasowej. Data ta jest również powielana w specyfikacji pozycji kasowej. Jeżeli zmienimy datę dla nowej pozycji kasowej to data w specyfikacji nowej pozycji pozostanie bez zmian. Co ciekawe dla "Bank" działa to dobrze - zmiana daty pozycji bankowej powoduje automatyczną zmianę nowej pozycji w specyfikacji pozycji bankowej...

Pozdrawiam... :?

Re: Zmiana adresu odbiorcy

PostWysłany: 28.03.2014 14:44
przez wob
Witam ponownie !

Dla poszukujących na przyszłość: Wyjaśnienia do okna "Adresy historyczne" pojawiają się po wybraniu edycji kolumn (PPM - Kolumny)... Tam można uzyskać informację że "Data obow." dotyczy OD.
Po zastosowaniu się do powyższego "Adresy historyczne" działają OK.

Pozdrawiam...

Re: Zmiana adresu odbiorcy

PostWysłany: 31.03.2014 10:43
przez edi67
wob napisał(a):Witam ponownie !

Dla poszukujących na przyszłość: Wyjaśnienia do okna "Adresy historyczne" pojawiają się po wybraniu edycji kolumn (PPM - Kolumny)... Tam można uzyskać informację że "Data obow." dotyczy OD.


Niekoniecznie, w niektórych oknach wyjaśnienia do kolumn mogą nie pojawić się od razu po pierwszym kliknięciu w kolumnę - najlepiej kliknąć wtedy w dowolną inną i powrócić do tej, do której wyjaśnienia chcieliśmy wyświetlić.
Niektóre (b. rzadko używane lub oczywiste) kolumny nie mają wyjaśnień.

W oknie Adresy historyczne można również nacisnąć Szczegóły i wtedy pola formularza są już o wiele bardziej oczywiste (min. jest też możliwość zmiany nazwy kontrahenta).

Re: Zmiana adresu odbiorcy

PostWysłany: 23.07.2015 14:43
przez edi67
Hmmm.

Co bym nie kombinował nie chce mi się wyświetlać stara/nowa nazwa kontrahenta na fakturze.
Mam wprowadzony stare dane i nowe dane z datą OD w oknie adresy historyczne, w obu są różne dane.
Na fakturach wyświetla się prawidłowo stary/nowy adres, ale ciągle ta sama nazwa.

Coś u mnie?

Re: Zmiana adresu odbiorcy

PostWysłany: 22.08.2015 23:23
przez Pio
dogrywka