Raport kasowy a koszty w księdze dokumentów

pełna księgowość

Raport kasowy a koszty w księdze dokumentów

Postprzez saldo » 31.03.2008 09:35

Witam.
Powracam do tematu kosztów z raportu kasowego. Chciałbym niektóre dokumenty kosztowe księgować bezpośrednio w raporcie kasowym. Jak mogę wszystko tak poustawiać aby było ok?
saldo
 
Postów: 23
Dołączył: 31.03.2008 09:30

Re: Raport kasowy a koszty w księdze dokumentów

Postprzez Pio » 31.03.2008 11:26

wariant 1 - ręcznie

- w okienku specyfikacji dodajemy pozycję, wpisujemy kwotę i wybieramy kontrahenta
- pod guzikiem FK dodajemy dekret tej opcji np. jakaś 4 po WN i ta sama kwota

wariant 2 - automat bez rozrachunków

- w okienku Kontrahenci jako konto rozrachunkowe wybieramy 4-kę
- wpisujemy transakcję w specyfikacji kasy
- zaznaczamy "autodekr" i zaglądamy pod FK - powinien być gotowy dekrecik
- w tym wariancie powinno się już ustawić stałą programu "Szczegółowa dekretacja banku/kasy...?" na TAK

wariant 3 - automat z rozrachunkami

- j.w. z tym, że przy kontrahencie wybieramy konto rozrachunkowe
- definiujemy autodekret w FK->Autodekrety, tam wskazujemy konto rozrachunkowe kontrahenta i jakąś 4-kę
(w celu zapewnienia zgodności WN=MA wybieramy konto techniczne 490 po przeciwnej stronie)

To są 3 warianty księgowania kosztów "na skróty" od razu w kasie.
Nie polecam tej metody w firmach i instytucjach prowadzących rozrachunki i zamierzających wystawiać np. wezwania do zapłaty i noty odsetkowe
Awatar użytkownika
Pio
 
Postów: 2551
Dołączył: 16.12.2007 15:06
Lokalizacja: Szczecin - Przecław

Re: Raport kasowy a koszty w księdze dokumentów

Postprzez Pio » 31.03.2008 11:34

..dodam jeszcze, że w górnej tabelce niezależnie wariantu powinna być w kolumnie Kontrahent "Kasa".
To specyficzny kontrahent o dowolnej nazwie reprezentujący kasę, a przypadku pełnej księgowości
powinien mieć podpięte konto kasy jako konto rozrachunkowe.
Awatar użytkownika
Pio
 
Postów: 2551
Dołączył: 16.12.2007 15:06
Lokalizacja: Szczecin - Przecław

Re: Raport kasowy a koszty w księdze dokumentów

Postprzez saldo » 02.04.2008 08:33

Stosuję 2 pierwsze warianty i jeśli chodzi o FK jest wszystko ok.
Chodzi o to aby te koszty pojawiły w księdze dokumentów jako koszt i w zestawieniu podatku dochodowego. Czy jest na to jakiś sposób?
saldo
 
Postów: 23
Dołączył: 31.03.2008 09:30

Re: Raport kasowy a koszty w księdze dokumentów

Postprzez Pio » 02.04.2008 10:49

W operacjach finansowych (bank/kasa/..) można wykorzystać "dokument przedpłaty".
To automat, który działa po zaznaczeniu w kolumnie "dp" specyfikacji raportu kasowego.
W księdze dokumentów pojawi się dokument z odpowiednią kwotą zapłaty,
ale nie będzie zawierał kwoty kosztu (ani przychodu) bo nie jest z definicji związany
ani z kosztami, ani z przychodami. Jednak można ten dokument przerobić pod swoje potrzeby.

Nie przewiduję robienia centrum księgowego z kasy :(
Awatar użytkownika
Pio
 
Postów: 2551
Dołączył: 16.12.2007 15:06
Lokalizacja: Szczecin - Przecław

Re: Raport kasowy a koszty w księdze dokumentów

Postprzez saldo » 02.04.2008 11:51

Dziękuję za podpowiedź z dokumentem przedpłaty. Będę korzystał z tej mozliwości.
Tak na marginesie to wolałbym w kasie nie księgować pozycji kosztowych i wówczas nie byłoby tego problemu ale niestety niektórzy klienci niekiedy "wrzucaja" w kasę dokumenty kosztowe a ja się musze dostosować. Klient nasz pan. Jeszcze raz dzięki za pomoc i pozdrawiam.
Michał
saldo
 
Postów: 23
Dołączył: 31.03.2008 09:30


Powróć do FK

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 25 gości

cron