Zapłata przez pracownika.

pełna księgowość

Zapłata przez pracownika.

Postprzez marta » 04.11.2009 20:37

Jak rozliczyć fakturę, która była płacona przez pracownika.
Chciałabym, aby faktura była skojarzona z odpowiednim kontrahentem , a płatność zrobiona przez przelew - zwrot na konto pracownika.
Do tego wszystkiego czy się da skojarzyć paczkę różnych faktur z jednym zwrotem na konto dla pracownika - może przez kompensatę?
Zabieram się za rozliczanie płatności i jakoś się pogubiłam.
marta
 
Postów: 26
Dołączył: 20.07.2009 13:52

Re: Zapłata przez pracownika.

Postprzez Pio » 07.11.2009 13:08

Ja bym rozliczał pracownika w zaliczkach.
Tak płatność można wykonać paczką.
Awatar użytkownika
Pio
 
Postów: 2551
Dołączył: 16.12.2007 15:06
Lokalizacja: Szczecin - Przecław

Re: Zapłata przez pracownika.

Postprzez marta » 14.11.2009 15:27

Nie wiem, czy dobrze robię.
Zrobiłam zaliczkę dla pracownika i wrzuciłam mu wszystkie fakturki , które on płacił.
Fajnie od razu widać ile mam mu zwrócić.
Ale jak teraz zrobić ten zwrot na konto?
Fakturki widzę się rozliczają od razu przy tworzeniu zaliczki, ale jak teraz rozliczyć tą zaliczkę?
Jak jestem w banku i wybieram mojego pracownika jako kontrahenta to zupełnie nie widzę tych faktur, które mu wrzuciłam w zaliczkę!
Co robię nie tak?
marta
 
Postów: 26
Dołączył: 20.07.2009 13:52

Re: Zapłata przez pracownika.

Postprzez Pio » 19.11.2009 18:30

W oknie Kontrahenci jest guziczek [Płatności] pod którym powinny być widoczne zapłacone dokumenty, proszę zwrócić uwagę na okres - małe okienko w górnym lewym rogu.
Awatar użytkownika
Pio
 
Postów: 2551
Dołączył: 16.12.2007 15:06
Lokalizacja: Szczecin - Przecław

Re: Zapłata przez pracownika.

Postprzez marta » 19.11.2009 23:21

Nie do końca rozumiem mechanizm tego rozliczenia.

Najpierw wprowadzam fakturę 1 dla kontrahenta X.
Następnie robię zaliczkę dla pracownika Y i dodaję mu w drugiej tabeli fakturkę 1.

Potem wchodzę na bank i wprowadzam przelew dla pracownika i tutaj koniec, bo w dokumentach pracownika nie ma tej zaliczki !

Proszę o jakieś bardziej szczegółowe wyjaśnienie.
marta
 
Postów: 26
Dołączył: 20.07.2009 13:52

Re: Zapłata przez pracownika.

Postprzez Pio » 20.11.2009 23:33

Zaliczka pracownika powinna zwierać kwoty po wn i ma,
czyli wręczenie zaliczki pracownikowi i jego zapłaty na poszczególne faktury.
O ile jest prowadzona pełna FK, to na koncie zaliczki będą widoczne obroty.
Jak nie ma FK, to trzeba tylko zadbać, aby kwota/kwoty zaliczki w zaliczkach
była/były zgodna z kwotami w banku/kasie. Nie muszą być 1 do 1, niech
przynajmniej w jakimś okresie saldo schodzi na zero, żeby pracownik nie dokładał do firmy :)
Awatar użytkownika
Pio
 
Postów: 2551
Dołączył: 16.12.2007 15:06
Lokalizacja: Szczecin - Przecław


Powróć do FK

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 28 gości

cron