Raport kasowy a koszty, dekretacja

pełna księgowość

Raport kasowy a koszty, dekretacja

Postprzez iza » 24.03.2009 12:18

Witam,
Mam kilka pytan :-)
1.
Tworze sobie raport kasowy - zapisuje na nim paliwo - nie odliczam Vatu, wiec nie robie zapisu do rejestru vatowskiego. I tak mam FV Shell 336,96 zł - wpisuje do raportu kasowego w pozycji 1 jako rozchod kwote 336,96, nastepnie robie dekretacje (przycisk FK) i ksieguje 402|101. Przenosi mi do planu kont prawidlowo - widze odpowiednie wartosci na koncie 402
Niestety tych 336,96 zł nie sumuje mi w zestawieniu do podatku dochodowego - w kosztach nie ma tej kwoty.

Mam taką sytuacje ( w planie kont)
po stronie Wn
Konto | Kwota
400 | 1302,81
401 | 815,85
402 | 336,96
403 | 150,00

A w zestawieniu do podatku dochodowego koszt 965,85 , czyli suma kwot 401 i 403 (402 nie ujete) . Robilam operacje 'sumuj' - nie zmienilo to kosztow.
Czy musze ksiegowac benzyne w rejestrze vatowskim z zerowa stawka VAT, jesli nie odliczam Vat-u, zeby program prawidlowo obliczal mi podatek dochodowy?

2.
Pytanie zwiazane z przenoszeniem kwot po dekretacji do planu kont - po dekretacji pojawia sie okienko z zapytaniem o przeniesienie zapisów do planu kont - kiedy powinno sie przenosic kwoty a kiedy nie. Dotychczas za kazdym razem naciskalam TAK , zeby przenosilo.

3.
Mam kwote przeniesienia Vatu z zeszlego roku - wprowadzilam ją do bilansu otwarcia na konto 222-22 Vat nalezny 22% w pozycji BOW kwota 995,-
Co powinnam zrobic aby w zestawieniu do Vat pomniejszylo mi Vat nalezny za 1 kwartał o te 995 zł? Bo aktualnie nie pomniejsza.

Pozdrawiam
Iza
iza
 
Postów: 30
Dołączył: 20.02.2009 03:19

Re: Raport kasowy a koszty, dekretacja

Postprzez Pio » 24.03.2009 22:24

Oprogramowanie obsługuje się dwutorowo: po dokumentach i w FK.
(mam wrażenie, że nie dawno o tym pisałem :( )

Księgowanie do kasy (banku...) to tylko finansowe zamknięcie transakcji.
Oczywiście, można biegać na skróty i od razu wszystko wrzucać w kasie,
ale nie można wówczas oczekiwać, że zestawienie podatku dochodowego (i vat) będzie poprawne.
Zestawienia te sumują wszystko co trzeba z dokumentów, a tutaj taki dokument nie występuje, jest tylko jakaś płatność w kasie.

Pełne i kompletne księgowanie wygląda tak:

1. dokument do RV lub Księgi lub po prostu tam gdzie trzeba, tutaj faktura za paliwo do Księgi
2. dekretujemy koszty i rozrachunki po właściwej stronie
3. zamykamy transakcję kojarząc zapłacę w kasie z tą fakturą i jednocześnie zamykamy rozrachunki

Powyższy schemat może być dowolnie rozbudowywany.
Gwarantuje kontrolę FK za pomocą dokumentów i odwrotnie, dokumentów za pomocą FK.
Awatar użytkownika
Pio
 
Postów: 2551
Dołączył: 16.12.2007 15:06
Lokalizacja: Szczecin - Przecław


Powróć do FK

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 25 gości

cron