Trzeba zacząć od planu kont (menu FK->Plan kont).
Wzorcowy plan kont o ile się nie pojawił można uzyskać poprzez Weryfikuj w 2009.
Jeśli chodzi o księgowanie dokumentów, to są dwie szkoły
- jedna księguje dokumenty vat do rejestrów vat z odpowiednią kategorią RV, np. N
- druga księguje wszystko do Księgi Dokumentów
Pierwsza szkoła uwzględnia fakt możliwości "wpadnięcia" w vat (tzn. w Pani przypadku ZW, ale już jako vatowiec będą szły faktury).
Druga zakłada, że nie będzie "wpadki" i że jej nie zależy na jakiejś ewidencji dokumentów vatowskich.
Przed księgowaniami warto uzupełnić plan kont i przypisać konta domyślne do Słowniki->Kontrahenci.
Dokumenty deklaracji w przypadku pełnej rachunkowości można uzyskać z dwóch miejsc: zestawienie podatku dochodowego lub zestawienia finansowe.
Same deklaracje lepiej zostawić sobie na "deser" i przystąpić do przygotowania programu do pracy, czyli trzeba przejrzeć i uzupełnić menu Słowniki.
Często przydają się automatyczne dekrety, wiec warto się im przyjrzeć w FK->Auto dekrety.