Ewidencja uproszczona

pełna księgowość

Ewidencja uproszczona

Postprzez Ola Anna » 19.01.2016 00:06

Pytanie do Admina: czy przewidziane jest dostosowanie VAT-owca do stosowania przez organizacje pozarządowe, które zdecydują się na stosowanie uproszczonej ewidencji? Poniżej treść rozporządzenia, które określa warunki jej prowadzenia.http://www.mf.gov.pl/documents/766655/3202638/Rozp-MF-2015-2178-uproszczona-ewidencja.pdf Jest to rozporządzenie do Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (art. 10a).
Ola Anna
 
Postów: 54
Dołączył: 20.05.2015 12:42

Re: Ewidencja uproszczona

Postprzez goldark » 26.01.2016 13:28

Trzeba dostosować plan kont na takie minimum wymagań, czyli zlikwidować te które są zbędne, a zostawić potrzebne.
goldark
 
Postów: 37
Dołączył: 22.01.2016 10:30

Re: Ewidencja uproszczona

Postprzez Ola Anna » 09.02.2016 18:50

Ale prowadzenie ewidencji uproszczonej jest podobne bardziej do księgi przychodów i rozchodów, a nie kont księgowych. Nie chodzi mi o uproszczone sprawozdanie dla jednostek mikro.
Ola Anna
 
Postów: 54
Dołączył: 20.05.2015 12:42

Re: Ewidencja uproszczona

Postprzez goldark » 10.02.2016 07:50

Ola Anna napisał(a):Ale prowadzenie ewidencji uproszczonej jest podobne bardziej do księgi przychodów i rozchodów, a nie kont księgowych. Nie chodzi mi o uproszczone sprawozdanie dla jednostek mikro.

Nie musisz przecież stosować rozbudowanego planu kont. Wszelkie operacje można ewidencjonować spod kasy, banku dekretując je zgodnie z niezbędnym minimum potrzebnym do uproszczonej sprawozdawczości. To od Ciebie zależy jakie informacje są potrzebne z ewidencji, żeby spełnić wymogi i oczekiwania swoje i te na zewnątrz.
goldark
 
Postów: 37
Dołączył: 22.01.2016 10:30


Powróć do FK

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 24 gości

cron