Strona 1 z 1

Należności i Zobowiązania, problem przy korektach

PostWysłany: 11.01.2013 17:49
przez piotr7799
Witam,

W listopadzie 2012 r. dostawca internetu przysłał zawyżoną fakturę. Aby nie wyłączono mi internetu zapłaciłem niesporną część.
Zaksięgowałem fakturę w rejestrze VAT zakupów. Wprowadziłem wyciąg bankowy za listopad 2012.
Po wykonaniu kontroli należności i zobowiązań w listopadzie wychodziło mi, że nie zapłaciłem spornej części faktury. Efekt był zgodny z oczekiwaniami.

W grudniu 2012 r. dostałem korektę faktury za internet. Dostawca uznał reklamację, kwota którą zapłaciłem w listopadzie 2012 r. była prawidłowa.
Zaksięgowałem korektę w rejestrze zakupów w grudniu 2012 r. Wpisałem KO, wybrałem dokument korygowany itp. Spodziewałbym się, że po kontroli 11.01.2013 r. w oknie Należności i Zobowiązania zniknie faktura z listopada (niedopłata). Zamiast tego pojawiła się kolejna pozycja: korekta (sporna kwota ze znakiem minus).

Jak to poprawić?

Jak księgować korekty aby tak się nie działo?

Pozdrawiam
Piotr

Re: Należności i Zobowiązania, problem przy korektach

PostWysłany: 30.01.2013 13:21
przez Pio
Ostatnio kombinowałem, żeby zbierał podobne dokumenty do jednego worka.
Proszę sprawdzić po dogrywce.

Re: Należności i Zobowiązania, problem przy korektach

PostWysłany: 04.02.2013 16:46
przez piotr7799
Witam,

Dziękuję za dogrywkę. Niestety dalej jest tak samo.

Zrobiłem też Menu / System / Reindeksacja ale nic to nie zmieniło.

W załączeniu zrzut z ekranu.

Pozdrawiam
Piotr