Strona 2 z 3

Re: Rozlliczenie kosztów samochodu osob. w użytkowaniu miesz

PostWysłany: 17.01.2019 16:49
przez tramat
Nie podałeś z jakiej kwoty wyszło to netto z KPIR, więc podaję wzór prawidłowego wyliczenia dla przykładowej 100 zł netto
netto 100,00
vat 23,00.
Do Rejestru vat przy 50/50
50,00 + 11,50
50,00 + 11,50
z tych dwóch pozycji do KPIR wwchodzi

50,00+50,00+11,50 = 111,50 * 0,75 = 83,63

Wylicz sobie swoją kwotę wg tego wzoru i sprawdź czy prawidłowo przenosi do KD

Re: Rozlliczenie kosztów samochodu osob. w użytkowaniu miesz

PostWysłany: 17.01.2019 17:32
przez lcienius
Próbowałem załączać screeny, ale może coś nie poszło.
Mam netto 192,37 + 44,25 vat. Do KD przeniosło mi 192,37.

Re: Rozlliczenie kosztów samochodu osob. w użytkowaniu miesz

PostWysłany: 18.01.2019 21:06
przez tramat
Reindeksacja powinna pomóc

Re: Rozlliczenie kosztów samochodu osob. w użytkowaniu miesz

PostWysłany: 22.01.2019 23:06
przez joanzk
Nie wiem co zrobiłam źle, ale robiłam zgodnie z instrukcją i jest tak: do JPK i do rejestru zakupu przechodzą kwoty tak jakby było 100% odliczenia, do deklaracji VAT wchodzi wszystko prawidłowo. Do KD przechodzi 20% kwoty netto, a powinno 20% (kwota netto + 50% nieodliczonego VAT).

Re: Rozlliczenie kosztów samochodu osob. w użytkowaniu miesz

PostWysłany: 25.01.2019 22:41
przez 4d4m
Koszty samochodu 50%/75%. (a także inne koszty X% / Y%)
VAT dzieli OK, w stopce vat bez problemu.
I "dopisuje w DEKRETACJI" kosztowy VAT do kwoty 100%NETTO - jak dawniej.
W KD (dla KPiR) podaje prawidłowo "75%", chociaz jest to nietrwałe, edycja poycji w KD psuje efekt.

Mam dylemat - jak wykorzystać parametr z kolumny "75%" do automatyzacji DEKRETACJI ?
-> czyli mam BRUTTO, 50%vat i (całe NETTO+50%vat)
-->> jak automatycznie podzielić (całe NETTO+50%vat) na 75% i 25%.

W "automatycznych dekretacjach" (nie wiem czy mozna) nie można wpisać funkcji, tylko żywcem konta z planu - więc to raczej odpada.

ALE, może wprowadzić "miesięczne rozliczenie kosztów mieszanych" - na wzór miesięcznego PK VAT (takie autosumowanie, nomen-omen),
które "brałoby" parametry z kolumny "75%" ?
Wtedy "samochodowy koszt netto", czyli (całe NETTO+50%vat) księgujemy z faktury na konto rozliczeniowe zakupów (np... 307).
A na koniec miesiąca "automat" rozbija nam to na (wybrane) konta "paliwo", oraz 407-3 "samoch.NIE KUP".
Ofc to też uproszczenie, bo poza "paliwem" mamy inne koszty samochodowe, wymagające analityki, np. "części", "usługi", "k.leasingu" etc..
I tu trzebaby pobawić się w specyfikacje i liste towarów, ale może nie wszystko na raz.. :-)

Z wyrazami szacunku AdamS / 4d4m.

Re: Rozlliczenie kosztów samochodu osob. w użytkowaniu miesz

PostWysłany: 28.01.2019 09:28
przez soquuu
lcienius napisał(a):Dzień Dobry,

Wydaje mi się że mam jakiś problem z tym automatem. Po wpisaniu %VAT = 50 i %PD = 75 w rejestrze VAT wszystko wydaje się ok, ale w KD dostaję kwotę netto z faktury jako koszt.

1.png

2.png


mam ten sam problem, czy ktoś go rozwiązał? Reindeksacja nie pomaga

Re: Rozlliczenie kosztów samochodu osob. w użytkowaniu miesz

PostWysłany: 29.01.2019 19:28
przez Pio
dogrywka

Wymagane sprawdzenie.
Sama aktualizacja nie zmieni starych dokumentów, trzeba je "dotknąć".

Re: Rozlliczenie kosztów samochodu osob. w użytkowaniu miesz

PostWysłany: 11.02.2019 03:00
przez 4d4m
Hmmm... nie wiem, jak te 75% ma działać, bo u mnie nie ma różnicy - czyli nie działa :?
Nawet więcej powiem - w KG suma kosztów dokumentu nie jest sumą kosztów faktycznych (nie wszystkie koszty ze specyfikacji, pomija koszty bezvatowe).
Z pozdrowieniami i ukłonami 4d4m. :-)

Re: Rozlliczenie kosztów samochodu osob. w użytkowaniu miesz

PostWysłany: 11.02.2019 13:56
przez Pio
proszę o przykład

Re: Rozlliczenie kosztów samochodu osob. w użytkowaniu miesz

PostWysłany: 12.02.2019 00:44
przez 4d4m
SORRRY - Odszczekuję!
Po sprawdzeniu (indeksacji) i przeklikaniu dokumentu, do DG (suma kosztów) weszły wszystkie koszty ze specyfikacji w 100% - nie ma pominięcia (w tym 50% vatu kosztowego).
Inna sprawa, że nadal nie wiem, jak działa "75%" - nie umiem tego wykorzystać :-)
Z szacunkiem 4d4m.