Strona 1 z 2

problem z numeracją lp.

PostWysłany: 17.06.2010 20:45
przez soroq
witam,

Mam od 2 miesięcy problem z numeracją kolumny lp. Program po kliknięciu "sumowanie" podlicza wszystkie dokumenty w miesiącu ale pomija 1 lub 2 dokumenty. Czyli jest np. nr 33,34,35 potem omija 2 rachunki i dalej 36,37, itd. Zarówno w kwietniu jak i w maju były to rachunki dla tych samych 2 klientów. Mimo, iż dokumenty te nie mają przypisanej lp. to program uwzględnia je w podsumowaniu i przychodzie miesięcznym. Za to na wydruku ewidencji przychodów numer lp. jest tylko przy tych rachunkach przy których program je wstawił.
Co gorsza, przy takim podsumowywaniu, zdarza się, że program ZERUJE kwoty tych rachunków!!! Po wpisaniu dokumentów za maj i przejściu na zestawienie podatkowe, zobaczyłem że zmieniła się kwota podatku za marzec (!!!). Okazało się, że podczas sumowania dokumentów majowych, program wyzerował mi jeden rachunek w marcu i nie wpisał przy nim lp.

Próbowałem już kilku rzeczy:
- dogrywka programu (spod programu),
- reinstalacja z instalki ściągniętej z internetu (wersja 3.74)
- reindekcacja bazy
- usuwanie i wpisywanie tych 2 dokumentów od nowa
- usunięcie i ponowne wpisanie danych kontrahenta
- ręczne wpisanie numeracji lp. też nic nie daje - po sumowaniu program numeruje po swojemu i notorycznie pomija 2 dokumenty

Nie mam już pomysłu co jeszcze można zrobić :( Zbliża się termin zapłaty podatku a ja nadal męczę się z numeracją dokumentów i znikającą kwotą jednego z nich.


z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Re: problem z numeracją lp.

PostWysłany: 18.06.2010 02:57
przez Pio
Brakuje najważniejszej informacji, jaka jest kategoria KD tych dokumentów ? (kol. "K" w stopce)
i czy występuje w Słowniki->Kategorie KD oznaczona jako RE ?

Re: problem z numeracją lp.

PostWysłany: 18.06.2010 08:33
przez edi67
Dokładnie, sprawdź, czy dla tego kontrahenta (towaru który mu sprzedajesz) nie masz ustawionej jakiejś domyślnej kategorii Księgi Dokumentów - Sprzedaż.
Jeśli w specyfikacji masz kategorię spoza tych przeznaczonych dla ryczałtu (3; 5,5; 8,5; 17; 20%) to sumowanie może dawać dziwne efekty.

Re: problem z numeracją lp.

PostWysłany: 18.06.2010 09:07
przez soroq
@Pio
Kategoria tych i wszystkich dokumentów to "8". Zapomniałem napisać, że jestem na RE 8,5%. Dla pewności przejrzałem dzisiaj wszystkie dokumenty od początku roku i wszystkie mają kategorię 8. Łącznie z dokumentami którym program wyzerował kwotę (w kolumnie 'kwota') a pozostawił w kolumnie 'do zapłaty'. Po ponownym sumowaniu w kolumnie 'do zapłaty' też już była kwota 0,00zł.
Z wpisanych dokumentów majowych, po sumowaniu tylko jeden dokument ma przypisany nr lp.

@edi67
W jaki sposób mam sprawdzić czy dla danego kontrahenta nie mam ustawionej jakiejś domyślnej kategorii KD? VATowca używam tylko do rozliczania podatku/dokumentów, nie wystawiam w nim żadnych rachunków. Wpisuję tylko wystawione dokumenty do programu. Nie sprzedaję towarów, świadczę tylko usługi.


I przy okazji - w jaki sposób można zmienić domyślną kategorię wystawianych dokumentów? Każdorazowo po wpisaniu dokumentu ustawia się kategoria "P" którą muszę ręcznie poprawiać na "8".

Re: problem z numeracją lp.

PostWysłany: 18.06.2010 17:52
przez Pio
Proszę sprawdzić, czy te dokumenty mają jakąś specyfikację i w niej kolumnę "K".
Jak nie ma specyfikacji, to nie wiem co się dzieje. Najlepszym wyjściem będzie podesłanie kawałka bazy (na priva) z tym zerowanym dokumentem.


edit: proszę też sprawdzić Słowniki->Kontrahenci->kolumna "k"

Re: problem z numeracją lp.

PostWysłany: 20.06.2010 20:39
przez soroq
witam,

Przepraszam, że dopiero teraz ale przez weekend byłem nieobecny.

Nie bardzo rozumiem w jaki sposób mam sprawdzić czy te dokumenty mają jakąś specyfikację - po podświetleniu tego (i innych dokumentów również) w stopce w kolumnie K mam liczbę "8", obok kwotę (to oczywiście przed 'zerowaniem') i pole opis "8.5%".
Sprawdziłem Słowniki -> kontrahenci w kolumnie K nikt nic nie ma.

W jaki sposób podesłać kawałek bazy? Spakować podkatalog firmy z katalogu 'BAZA'?

Re: problem z numeracją lp.

PostWysłany: 21.06.2010 22:18
przez Pio
Sprawdzenie specyfikacji:

- ustawiamy kursor (długa pozioma linia) na pozycji z dokumentem i klikamy na guzik [Specyfikacja]

zapraszam na film http://pk.inet.pl/prezentacje/fa.swf.html

Re: problem z numeracją lp.

PostWysłany: 22.06.2010 12:42
przez soroq
ok, sprawdziłem specyfikację dokumentów, zarówno tych zerowanych jak i pozostałych - w żadnym nie ma nic w specyfikacji, kolumna "K" jest pusta.
czyli zostaje tylko podesłanie bazy. Czy wystarczy spakować podkatalog firmy z katalogu BAZA?

Re: problem z numeracją lp.

PostWysłany: 22.06.2010 19:20
przez Pio
Spróbujmy z minimalną ilością danych, czyli wystarczą tabelki:
- KD.dbf i KP.dbf - księga i stopka
- KPK.dbf - kategorie KD - do sprawdzenia
- RVP.dbf - specyfikacja - do sprawdzenia kolumn NETTO i NL

to wszystko na p@vatowiec.pl

Tabele nie zawierają danych kontrahentów ani asortymentu, są zbędne.

Re: problem z numeracją lp.

PostWysłany: 25.06.2010 10:39
przez edi67
soroq napisał(a):ok, sprawdziłem specyfikację dokumentów, zarówno tych zerowanych jak i pozostałych - w żadnym nie ma nic w specyfikacji, kolumna "K" jest pusta.
czyli zostaje tylko podesłanie bazy. Czy wystarczy spakować podkatalog firmy z katalogu BAZA?


Wystawiasz faktury bez VAT (tylko w KD)?
Jeśli tak, spróbuj w tym miejscu (w specyfikacji) wybrać odpowiednią kategorię RE (np. 8.5%).
Wcześniej bywały problemy, gdy w dokumentach wystawianych wyłącznie w KD domyślnie była przyjmowana kategoria P, zamiast odpowiedniej kategorii (stawki % przy RE lub S przy zasadach ogólnych).