Strona 1 z 1
		
			
				mały podatnik a rozliczenie podatku VAT
				
Wysłany: 
06.02.2016 11:42 
				przez ryszard_f
				W tym roku jestem "MP" rozliczającym się kwartalnie . Mam pewien problem mianowicie podsumowanie podatku VAT powinno uwzględniać tylko zapłacone faktury a tymczasem na wydruku dostaję całość podatku mimo że żadna faktura nie została jak dotąd zapłacona.
Drugi problem to jest taki w przypadku gdy US zwróci nadpłacony podatek jak to należy wpisać do Vatowca bo wpisanie z minusem powoduje dziwne zmiany w przyszłym kwartale. Dodaje ten minus do następnych kwartałów( ale nie do bieżącego )
Pozdrawiam
RyszardF
			 
			
		
			
				Re: mały podatnik a rozliczenie podatku VAT
				
Wysłany: 
09.02.2016 19:10 
				przez Ola Anna
				A przy wprowadzaniu do rejestru VAT zaznaczenie w kolumnie MP nie daje efektu? (kolumna jest po kolumnie Dług, PD i VAT) - proszę popatrzeć na opis kolumny: czy mały podatnik rozliczający się metodą kasową? - wtedy trzeba zapewne prowadzić płatności. Może chodzi też o zaznaczenie w kolumnie VAT.
			 
			
		
			
				Re: mały podatnik a rozliczenie podatku VAT
				
Wysłany: 
10.02.2016 12:48 
				przez ryszard_f
				Niestety nie ten problem . Faktury są zaznaczone jako MP ale w zestawieniu podatku vat jest on liczony tak jakby te faktury już były zapłacone 
Ryszard
			 
			
		
			
				Re: mały podatnik a rozliczenie podatku VAT
				
Wysłany: 
13.02.2016 21:45 
				przez ryszard_f
				Problemy nie do rozwiązania ?
			 
			
		
			
				Re: mały podatnik a rozliczenie podatku VAT
				
Wysłany: 
26.12.2017 13:25 
				przez trainiart
				Witam
Podepnę się pod temat MP.
Spróbowałem zaznaczyć pole MP.
VAT-owiec przeniósł cały rekord do następnego miesiąca (powinien raczej do miesiąca terminu płatności faktury) , ale dlaczego zmienił mi pola: Data i Księga na miesiąc następny ?
Gdybym nie przywrócił poprzednich dat ( w przeniesionym rekordzie) skutkowało by to błędnie naliczonym podatkiem dochodowym i zaliczeniem sprzedaży do JPK_VAT następnego miesiąca (jak zauważyłem, do JPK_VAT brana jest data dokumentu, a nie data sprzedaży - ta ostatnia po przeniesieniu rekordu pozostała prawidłowa).
Ponieważ wszystkie faktury zawierające usługi za cały miesiąc, wystawiane (u mnie) są 5 dni przed końcem miesiąca, a terminy płatności biegną po zmianie miesiąca, taki tryb działania automatu (MP), powodować będzie konieczność ręcznych korekt dat we wszystkich przeniesionych automatem zapisach faktur).
Coś przeoczyłem?
Pozdrawiam.