Księgowanie faktur z ratalnym harmonogramem spłaty

zasady ogólne, tzw. książka

Księgowanie faktur z ratalnym harmonogramem spłaty

Postprzez davidjezz » 18.07.2014 17:49

Witam,

mam problem z zaksięgowaniem faktury z harmonogramem spłat. Przy zmianie operatora zakupiłem telefon i dostałem fakturę z rozbiciem kwoty na raty (18 comiesięcznych rat)
Wg obowiązujących zasad powinienem wprowadzić fakturę w całej kwocie do rejestru VAT. Po upływie 90 dni od sprzedaży powinienem zmniejszyć koszty uzyskania przychodu o kwotę 15 rat, a następnie każdą kolejną ratę księgować jako koszt. Na dodatek jestem Vatowcem na metodzie kasowej, więc Vat będzie można odliczyć tylko z zapłaconej raty.

Prawdę mówiąc nie wiem jak z tym sobie poradzić. Wobec tego bardzo prosiłbym o pomoc jak takową sprawę ugryźć w Vatowcu.
Z góry serdeczne dzięki!
davidjezz
 
Postów: 3
Dołączył: 24.07.2012 23:03

Powróć do PKPiR

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości

cron