Chciałem sobie zrobić raport definiowany, pomocniczy do deklaracji ZUSowskiej DRA
Raport zawierałby różne dane Ubezpieczonych no i oczywiście kwoty składek ZUS dla każdego osobno.
Składniki płacowe pobierałby z tabeli wynagrodzeń miesięcznych PLCMSC, ale w trakcie robienia raportu zauważyłem, że nie mam w tej tabeli składki na FGŚP.
- Fundusz Pracy jest, a FGŚP - nie ma.
Na listach płac składnik płacowy FGŚP ma ustawiony typ "G", a w definicji typu "G" w nazwie pola przechowującego sumę miesięczną w tabeli PLCMSC wpisane jest "FG" (jest to chyba ustawienie domyślne Kadrusia, bo ja tego nie zmieniałem)
Pole "FG" jest sumowane w tabeli "PD" z sumami miesięcznymi dla całej firmy ( i stąd zresztą Kadruś pobiera dane do deklaracji DRA), ale nie ma analogicznego pola w tabeli PLCMSC z sumami miesięcznymi dla poszczególnych pracowników.
To jest przeoczenie czy celowy zabieg?
Oczywiście można to obejść na różne sposoby, ale wymaga to głębszych ingerencji w formuły i definicje, a ja nie jestem jeszcze na tyle biegły, żeby znać wszystkie konsekwencje takiego grzebania.
Może Panie Piotrze dodałby Pan do tabeli PLCMSC jeszcze jedno pole z nazwą FG?
Albo może powiedziałby Pan jak samemu np. zmienić nazwę innego, nieużywanego pola, w tej tabeli?