Wprowadzenie listy płac.

Wprowadzenie listy płac.

Postprzez marta » 24.11.2010 11:01

Zaczynam z Kadrowcem, przeczytałam co się dało, ale nie wiele z tego rozumiem.

Chcę wprowadzić dla pracownika umowę o pracę.

Dodałam pracownika, zaczęła się mu kariera.
Do listy SKŁADNIKI PŁACOWE dodałam kolejne potrzebne mi pola.
Następnie utworzyłam Listę Płac wybrałam Umowę o Pracę i mojego pracownika i dodaje kolejne składniki płacowe.
Nie mogę zmienić w tym momencie typu składnika.
Jak robię przelicz to po prostu składnik znika , pomimo tego, że pracownik ma ustawione w swojej karierze i ma zarabiać.
Nie wiem czy ktoś coś z tego zrozumie, ale jak wiecie jak to pokolei się robi i co jest ważne to proszę o pomoc.

Gdzie w takim razie ustawia się stawki wynagrodzenia i skąd się one ciągną?
Dlaczego nie można ustawić typu składki przy pracowniku na liście płac?
Czy jest gdzieś jakieś wyjaśnienie do tych formuł w Składnikach Płac i jak je pisać samemu?

Dzięki za pomoc .
m
marta
 
Postów: 26
Dołączył: 20.07.2009 13:52

Re: Wprowadzenie listy płac.

Postprzez najmar11 » 24.11.2010 13:20

Przede wszystkim zacznij od zdefiniowania struktury firmy (Kartoteki - Etat firmy).
musi być przynajmniej jedna "komórka" (w kolumnie "k" znak "x") i stanowisko pracy w tej komórce (bez znaku "x" w kol. "K")

UWAGA: opisy każdej kolumny pojawiają się po kliknięciu na nią, na dole okna Kadrowca.

Potem zdefiniuj rodzaje list płac (Płace - Rodzaje list płac) to tutaj należy umieścić wszystkie składniki płacowe jakie mają się znaleźć na liście płac.

Dany rodzaj listy płac należy podpiąć pod komórkę, którą zdefiniowałaś wyżej. (w kol. "Etat" danego rodzaju listy płac)

A teraz w karierze pracownika oprócz dat "od do" wstaw stanowisko pracy zdefiniowane w "etacie firmy", stawkę wynagrodzenia, wymiar czasu pracy, jakim ubezpieczeniom podlega itp...

Teraz można naliczać listę płac (Płace - Listy płac).
Dodaj nową, ustaw RM (czyli miesiąc za który jet liczona), rodzaj (czyli rodzaj listy płac, który wcześniej zdefiniowałaś, z automatu wstawią się wszyscy pracownicy, którzy są zatrudnieni w "komórce" podpiętej do rodzaju listy, którą wybrałaś.) no i ustaw datę wypłaty.
Teraz można dać "przelicz".

Co do formuł, sporo jest wytłumaczone w helpie programu (Pomoc - opis) a także w instrukcji, którą można ściągnąć ze strony vatowca.

Jak coś, to pisz co nie działa, zobaczymy co się da zrobić... ;)
najmar11
 
Postów: 122
Dołączył: 14.10.2009 11:34

Re: Wprowadzenie listy płac.

Postprzez KFP » 27.01.2011 21:22

:)
Jestem tu nowy, i mam podobny problem...
Ustawiłem wszystko, wydaje mi się, że dobrze - przy przeliczeniu listy płac, pojawiają się jedynie zerowe wartości.
Składniki listy, te które zostały dodane, oczywiście są widoczne, mam na razie 3 pracowników i 3 kategorie zatrudnienia w 2 komórkach itd.
Na życzenie zrzuty z ekranu, pliki albo cokolwiek.
Jeśli ktoś z Trójmiasta zgodziłby się pomóc.... :))
Helpdesk gdański, ze strony nie zajmuje się kadrowcem... :(

Niecierpliwie oczekuję na pomoc... :)
KFP
 
Postów: 3
Dołączył: 27.01.2011 13:43

Re: Wprowadzenie listy płac.

Postprzez Pio » 28.01.2011 08:43

Lista kontrolna:
- etat ?
- kariera ?
- wzorcowa lista płac (rodzaje list) ?
- karty pracy ?
- dni pracy ?
- stałe roczne/miesięczne ?

proszę odpowiedzieć TAK/NIE i sprawdzić czy faktycznie :)
np. karty pracy wyrzucić jak ma być stawka miesięczna
Awatar użytkownika
Pio
 
Postów: 2551
Dołączył: 16.12.2007 15:06
Lokalizacja: Szczecin - Przecław

Re: Wprowadzenie listy płac.

Postprzez KFP » 28.01.2011 10:24

Lista kontrolna - brak kart prac/y dni pracy, a raczej kompletny bałagan. :)) Dzięki!
Od tamtego czasu zdecydowałem się nieco obniżyć wymagania i zaimportowałem listę ze wzorca.
:))
Działa, w pewnym sensie, będę musiał przeprowadzić jeszcze testy... :))
KFP
 
Postów: 3
Dołączył: 27.01.2011 13:43


Powróć do Płace

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 16 gości

cron