zwolnienie z zus

zwolnienie z zus

Postprzez ryszard_f » 07.01.2021 13:58

Witam wszystkich

Mam następujący problem . Nie bardzo wiem jak poradzić sobie z miesiącami kiedy było zwolnienie z płacenia Zus -u. To znaczy z ustawieniem listy płac tak aby zgodnie z przepisami nie powodowała zmiany pensji pracownika a jednocześnie zmniejszała koszty po stronie firmy . Wstawienie kwoty brutto wypłaty pracownika jako kwoty zwolnionej z ZUS nie jest właściwe bo powoduje zmianę wysokości pensji . Czy macie jakiś pomysł co z tym można zrobić

Ryszard
ryszard_f
 
Postów: 67
Dołączył: 13.02.2009 11:25

Re: zwolnienie z zus

Postprzez najmar11 » 08.01.2021 13:55

ryszard_f napisał(a):Witam wszystkich

Mam następujący problem . Nie bardzo wiem jak poradzić sobie z miesiącami kiedy było zwolnienie z płacenia Zus -u. To znaczy z ustawieniem listy płac tak aby zgodnie z przepisami nie powodowała zmiany pensji pracownika a jednocześnie zmniejszała koszty po stronie firmy . Wstawienie kwoty brutto wypłaty pracownika jako kwoty zwolnionej z ZUS nie jest właściwe bo powoduje zmianę wysokości pensji . Czy macie jakiś pomysł co z tym można zrobić

Ryszard


Chodzi Ci o te miesiące kiedy było zwolnienie z połowy składek ZUS?
Listę płac za te miesiące naliczasz w Kadrowcu normalnie, ze wszystkimi składkami. Deklaracje ZUS składasz normalnie ze wszystkimi składkami. Tylko przelew miał iść o połowę mniejszy.
Koszty firmy musisz osobnym zapisem zmniejszyć, poza Kadrowcem.
Na listach płac nie ma co kombinować bo się pogubisz.
Sporządź jakiś Dowód Wewnętrzny, na podstawie którego zaksięgujesz koszty wynagrodzeń za miesiące z ulgą.
najmar11
 
Postów: 122
Dołączył: 14.10.2009 11:34

Re: zwolnienie z zus

Postprzez ryszard_f » 10.01.2021 13:58

Dziękuję , Ale jak bym mógł prosić o uściślenie Czy do Vatowca wchodzi wtedy brutto pensji pracownika czy netto ? . Tak jak sam to policzyłem to netto ale może to błąd


Pozdrawiam

Ryszard .
ryszard_f
 
Postów: 67
Dołączył: 13.02.2009 11:25

Re: zwolnienie z zus

Postprzez najmar11 » 10.01.2021 14:22

W koszty wrzuca się wynagrodzenia brutto + składki pracodawcy.
Jeśli były częściowo sfinansowane z innych źródeł, np. dotacja albo umorzenie ZUS, wtedy wynagrodzenia brutto + skł.ZUS firmy wpisywane w koszty trzeba o tę kwotę zmniejszyć.
Ewentualnie w koszty wpisać całe wynagrodzenia brutto + skł. ZUS Firmy a kwotę dotacji lub umorzenia wpisać po stronie przychodów.
Per saldo musi wyjść na to samo.
najmar11
 
Postów: 122
Dołączył: 14.10.2009 11:34

Re: zwolnienie z zus

Postprzez ryszard_f » 11.01.2021 11:52

Dziękuję bardzo bo mi to nie dawało spać po nocach .

Pozdrawiam

Ryszard
ryszard_f
 
Postów: 67
Dołączył: 13.02.2009 11:25


Powróć do Kadry

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron